Datorer är bra - när de fungerar

Idag kommer jag säkerligen att spenderas största tiden framför datorn, då den har bestämt sig för att sluta fungera. Skulle starta om datorn imorse, enbart för att mötas av en svart skärm vid inloggningen. Väldigt roligt! Så jag var tvungen att fula mig in i systemet, för att sedan kopiera över de 70 gigabyten med bilder som jag har där. det har tagit ungefär 1h än så länge, och är inte helt färdigt. Sedan är det tyvärr massa andra saker som måste flyttas över innan jag kan formatera om datorn. Fruktansvärt tråkigt. Datorer skall verkligen krångla när man minst behöver det.

Posten strular också. Fick en avi från posten igår, så jag kilade ner och skulle hämta ut mina paket. Fick dock bara en avi, men det skulle vara två paket. Frågade personen i kassan ifall de kunde se om jag fått in bägge paketen. De letade en bra stund innan de konstaterade att paket #2 inte inkommit. Mycket underligt, med tanke på att bägge paketen skickades samma dag. Enligt mig, så bör de även inkomma till posten (Coop Konsum) samtidigt isåfall. Så jag funderar lite på hur postgången funkar.

Dessutom har posten inte kommit ännu. Den skall vara här vid 12-tiden, men är alltid sen. Runt 12.30 - 13.00 brukar den vara här. För vissa gör inte det någon större skillnad - men med tanke på hur överlycklig jag blir varje gång jag får ett paket - så är det lite svårt att inte bli smått irriterad :)

Nu skall jag återgå till att reparera min dator! Om jag får ordning på den idag, så lovar jag att ladda upp lite bilder! Så håll tummarna ;)

Kommentarer
Postat av: Sebastian

en pc med windows gissar jag? hehe

2010-08-26 @ 14:06:11
URL: http://www.sebbesula.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0