En skapande period

Just nu är jag inne i en ganska "skapande" period. D.v.s jag skapar mycket nytt. Kommer på mycket nya saker som jag vill testa och leka med på internet. Jag har jobbat mycket med http://Keepr.se  den senaste tiden för att få den att fungera som jag vill. Från början var inte tanken att göra så mycket med den. Men allt eftersom jag har sett den få en viktigare roll i mitt liv (tro mig - jag lagrar bilder!!) så vill jag utöka den så att den uppfyller mina egna krav.

För de som inte känner till Keepr så är det en tjänst för att spara bilder. Man kan se det som sitt privata galleri. Du kan även dela bilder med andra väldigt smidigt, se hur många visningar bilden har osv. Du kan antingen ladda upp bilder direkt på hemsidan när du har loggat in, eller så kan man använda en s.k "bookmarklet" som finns på sidan (när man är inloggad). Den fungerar som så att man lägger den som bokmärke ungefär - sedan när man är inne på någon hemsida som man kanske hittar någon fin bild på som man vill behålla, så klickar man bara på bokmärket. Då får bilden en röd ram - så klickar man bara på bilden och bilden sparas direkt till kontot. På det sättet har man allt samlat på ett enda ställe.

Tidigare sparade jag bokmärken för alla sidor med bilder som jag gillade, och textdokument eller på skrivbordet (tro mig, det blir rörigt som f**en!). Så om ni går in på e.x min blogg och gillar en bild så kan ni spara den till ert konto. Så om jag någon gång tar bort min blogg - så ligger ändå bilden kvar. DESSUTOM, sparas orginaladressen, så om du tänker "vilken fin bild, undra om det finns fler fina bilder där?" så finns ändå länken sparad till min blogg! Grymt smidigt! =)

Så just nu sitter jag och jobbar med Keepr, lyssnar på musik och dricker öl (jag får dricka öl, jag är 24! :)). Det känns som en välbehövlig öl dessutom! Jag har haft en fruktansvärd fre->lör. Min älskade flickvän (Johanna) åkte till Göteborg med sitt jobb och skulle sova där på hotell. Så jag var hemma med vår älskade son. Han fick en spruta förra veckan, och som följd får ofta barn feber. Så på kvällen var han väldigt varm, och febertempen uppmätte 39.6 - så närmare 40 grader. På kvällen hörde jag konstiga ljud ifrån honom så jag gick in och det lät som om han inte kunde andas, så jag plockade upp honom. Det underliga ljudet - det var han som gjorde sig redo för att spy ner hela mig. Så där stod jag med honom i luften och både jag, han och golvet var nedspytt.

Så jag tog med mig honom till "skötbordet" och tog av hans pyjamas och tvättade rent honom, sedan satte jag mig i soffan och höll om honom. Då hör jag hunden som börjar hurkla (typ ett ord för ljudet innan man spyr! ;)) inne i sovrummet.... då spyr han i vår säng... två gånger!! Först på mitt täcke, sedan tjejens. Hur ofta händer det liksom? Inom ramen av 5 minuter dessutom.

Jag var tvungen att byta kläder, då Alexanders val att spy ner mig även resulterade i att jag kände mig väldigt äcklig. Så jag skulle dra ner persinnerna i köket. När jag väl gjort det, vänder jag mig om - då hade Alexander ställt sig bakom mig, vilket jag inte märkt. Så utan att se honom, råkar jag putta till honom lite lätt när jag vänder mig om - och han ramlar bakåt och sätter sig på rumpan - RÄTT i hundens vatten och matskål. Så vatten rinner ut över hela jäkla köket tillsammans med hundmaten (som f.ö är runda kulor... tror du de rullade eller?).

Alexander somnade inte förrens 01.30 ungefär. Jag kan säga att jag somnade samtidigt också. Var helt slut. Äkta kaos-kväll! Så, där är min förklaring till varför jag förtjänar att ta mig en öl! Vem VÅGAR argumentera emot, haha!

Nu har jag fått ordning på min arbetsplats, bilder kommer inom kort! Dessutom - min externa hårddisk är inkopplad - så nu har jag tillgång till alla mina bilder. Update kommer inom kort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0