Working hard - or hardly working?

Då har vi äntligen kommit fram till dagen med stort L, nämnligen Lördagen. Dagen då halva helgen har gått, och halva helgen är kvar. En summering av helgen, än så länge, är arbete. Har suttit och jobbat med datorn, som jag nämnde i ett tidigare inlägg - för att få den att fungera. Tyvärr fick jag ju formatera innan dock, men den kom igång i slutändan, och det är väl det som räknas? ;)

Jag har tyvärr inte hunnit rensa ur alla mina bilder ännu, så bilderna som jag lovat kommer upp så fort jag är helt färdig. Det tar tyvärr en stund att rensa ur dem. Men det kommer, jag lovar! =)

Nu är det väldigt kort tid kvar för att anmäla sig till tävlingen! Så se nu till att ni inte missar det om ni vill vara med! Än så länge så har det varit en hel del som har anmält sig, verkligen över förväntan! Så ett stort tack till alla som visat intresse!

Jag vill även upplysa vissa om att jag inte kommer att välja ut de första 10 bilderna som går vidare till "finalen". Jag har valt att inte göra det då det inte på något sätt skall påverka tävlingens utgång. Jag gör det med andra ord för att vara så rättvis som möjligt. Därför har jag en person som kommer att välja ut de första 10 bilderna. Sedan kommer de 10 bilderna att skickas till en annan fotograf som väljer ut den sista bilden - som också kommer att välja vem vinnaren blir. Bilderna bedöms således av 2st väldigt duktiga, och opartiska fotografer. Namnen, samt länkar till fotograferna kommer att komma då tävlingen är avslutad. Jag hoppas att ni anser att det är tillräckligt rättvist =)

En sak som jag vill uppmärksamma er på är att jag idag, lanserade en ny hemsida. Den går under namnet hdtuts.com. På hemsidan samlar jag guider inom fotografering och all form av redigering (postprocessing/retouch/manipulation). Guiderna håller väldigt hög standard i form av kommentering, kvalité och slutprodukt. Så för er som vill lära er lite mer, eller kanske bara få inspiration - kolla gärna in sidan! Den kommer att uppdateras ganska frekvent dessutom. Har ni synpunkter på sidan, så kommentera gärna här. Du kan även kommentera på sidan, gilla videoklipp, dela med dig till andra osv!

Nu tänkte jag packa ner min utrustning och gå ut och fotografera en stund. Vi får se om det blir något resultat :)

Önskar er alla en fortsatt trevlig helg!

hdtuts



Kommentarer
Postat av: Claudiaa

fin blogg du har, jag lägger till dig på bloglovin

2010-08-28 @ 19:03:39
URL: http://claudiia.webblogg.se/
Postat av: Jessica

fin fin bild hörredu :)

2010-08-28 @ 20:43:40
URL: http://jeessica.blogg.se/
Postat av: Pierre

Vilken skön bild. Tyvärr funkar inte länken i inlägget för mig. Återkommer för det lät spännande ;)

2010-08-29 @ 00:17:26
URL: http://pox.se
Postat av: Emma Carlson

sv: Nej, inga skador som jag märkt än, bara det att en utav de saker dom fanns i inte fanns, det var ett hål på sidan av brevet så jag antar att någon har typ öppnat det och tagit ut den.. Ska anmäla till posten i alla fall och se om det händer något...



gillar bilden i inlägget by the way :)

2010-08-29 @ 08:37:03
URL: http://unrequited.blogg.se/emmavarning
Postat av: Cindy

Jag vill gärna vara med i fototävlingen. :) Hur lämnar man sitt bidrag?

2010-08-29 @ 13:00:46
URL: http://cindystenberg.blogg.se/
Postat av: Cindy

Tänkte också skicka en länk på lite av vad jag fotat som jag lagt upp på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=HruMgvZoJjc



Kolla gärna och berätta vad du tycker om min fotografi. :)

2010-08-29 @ 13:30:08
URL: http://cindystenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0