Kaffe och tv

Sitter och tittar på SvtB, väldigt underhållande! En gris som sjunger typ. Min son tycker iaf att det är väldigt intressant! Jag tycker nog att kaffet är mer intressant faktiskt, om jag skall vara helt ärlig!

(Varning - Nedan följer information för oss lite mer nördiga!)
Igår beställde jag min nya dator. Denna gången blev det en PC då jag vill ha det när jag jobbar i Photoshop. Då CS5-paketet har stöd för nVidias CUDA så kan man använda GPU-accelrering, vilket gör att Photoshop hanteringen är ungefär 4-9x snabbare. Skulle jag ha samma möjlighet med MAC så hade den nog landat på 40.000. Inte riktigt värt det :) Dessutom blev det en Intel Core i7 samt 6GB ram för att få ett bra flöde på systemet.

Idag blir det en lugn och skön dag hemma med min lilla kille. För idag var jag helt enkelt för lat för att ta honom till dagis. Fast vad är bättre än att umgås med pappa liksom? ;)

Imorgon skall jag på utbildningsinformation. Ser jag verkligen fram emot. Vore kul att börja plugga lite igen. Tror dock inte att utbildningen är varje dag, utan det är vissa dagar i veckan. Tyvärr är det i borås, och jag är lite halvt trött på att åka till Borås faktiskt! =) Men utbildning är ändå bara i 16 veckor.

Om ett par dagar, kommer en grej som många säkert är intresserade av! Så håll er uppdaterade ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0