Speeeeeed

Titeln säger allt! Den nya datorn är på plats, och fort går det! Det fina är att jag använder en sak som heter "CUDA" som kommer med nvidias grafikkort. Det innebär att istället för att e.x Photoshop använder processorn bara, så tar den hjälp utav grafikkortets processor, som är mycket mycket snabbare. Jag trodde verkligen inte att det skulle göra så stor skillnad, men jag drog in en stor bildfil i Photoshop och la på massa filter, laddningstiden då? 0 sek! Körde e.x med Liquify, som laddar en del i vanliga fall - men det applicerades direkt! Underbart!

För ett par veckor sedan så frågade min kära farmor mig om jag kunde scanna in en bild, och fixa till skadorna på den, och sedan beställa hem ett större e.x. I veckan var jag hos min farmor och hälsade på, så jag passade även på att ta med mig bilden hem. Jag tänkte att jag ville göra något mer med den, så jag färglade den. Detta var faktiskt min första gång jag färglägger ett svart-vitt foto. Tänkte att jag e.v kommer att göra en guide på hur man gör. Det är ganska simpelt, men även tidskrävande.

Bilden är på min farfar i sina unga dar, när han spelar dragspel. Något som han fortfarande älskar att göra. Därför känns det extra kul att sätta lite mer liv i bilden igenom att färglägga den. Han har inte sett den ännu, men det skall bli kul och se vad de tycker. Jag bjuder iaf på bilderna! Om ni vill veta hur man gör, så skriv bara!

farfar




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0