Mångsysslardagen i ett ord

Idag har varit en sådan dag, då man hinner med en hel del. Detta har varit mitt dagsschema;
08:40 - Väcka lillkillen och ta honom till dagis
09:15 - Kaffe med far samt bror
10:15 - Möte med TNT gällande import/export
11:45 - Talat med Datainspektionen gällande vissa lagar om sekretess (ip-lagring i klartext osv)
12:00 - Hämta lillen ifrån dagis
12:30 - Uppdaterade WP på SverigesFinest
13:00 - Posten: Öppnat packet innehållande: 8st EdHardy iPhone 3GS-skal, 1st Dockningsstation iPhone 3GS
16:00 - Arbetsintervju på IT-företag (Gick kanonbra, grymt trevliga personer också - hoppas på!)
19:00 - Posten för att hämta ut ytterligare ett packet: Mini Display Port -> HDMI -> DVI -> DP (inkl. ljud)
20:30 - Film med sambo samt bror
22.30 - Bloggar ;)
22.40 - Plugga 'lasso' samt Objective-C

Det är mitt nuvarande schema för dagen. Riktigt gott faktiskt att få såpass mycket gjort, men jag har mycket kvar i min planering, så det är bara att njuta av det =)

Tanken är även nu när jag fått min MDP -> DVI kontakt till min lilla Macbook, att jag skall retuschera mera igen då jag kan koppla in den till min 24" monitor. Bara jag som vill ha en Cinema 24" eller en Eizo? För er som inte känner till Wacom så bra, så är det ritplattorna som man använder en penna till när man e.x målar eller retuscherar.

Jag är lite sugen på att inhandla en Cintiq - vilket är en display som man kan använda som ritbord. Tänk vad det hade snabbat upp min retusch! Dessutom gillar jag att effektivisera.

Nu är det dock plugg på högnivå som gäller. Kaffebryggaren är laddad med 8 koppar, förhoppningsvis klarar jag mig på dem tills jag är färdig :)

Tyvärr kommer ingen bild idag - då jag inte hunnit ordna allt från min PC till min MAC. Har närmare 500gig med bilder på den datorn. De är, som tur är - sorterade. Så det är bara att flytta över dem. Något som kanske kan komma att ske ikväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0